czwartek, 22 marca 2012

Mój ulubiony model samochodu

Witam.
W tym poście chciałbym napisać coś o moim ulubionym modelu samochodu. Oczywiście jest to model marki Ford, ponieważ taki jest tytuł mojego blogu. Otóż moim ulubionym modelem jest Ford Focus. W czasie gdy pierwsza generacja tego modelu wchodziła na rynek samochód był rewolucyjny. Wyróżniał się z tłumu. Można powiedzieć, że ten model zmienił oblicze tego koncernu samochodowego. Polepszyła się opinia o samochodach tej marki, samochody nabrały prestiżu. Poza tym, nie wiem jak wy o tym sądzicie, ale pierwsza generacja Forda Focusa była jak na mój gust bardzo ładna. Te trójkątne lampy przednie i tylne to była nowość w tamtych czasach. Wcześniej samochody miały umiejscowione reflektory na samym przodzie samochodu w zbliżonym do prostokąta kształcie, a Focus miał światła "wchodzące" bardziej w maskę. Natomiast w tyle światła zostały umieszczone w słupkach. Wtedy tak umieszczone lampy tylne to miały chyba tylko Fiaty Punto. Zresztą, jak ktoś zna się choć trochę na motoryzacji to pewnie wie jak wygląda pierwsza generacja Forda Focusa. Po kilku latach od premiery tego modelu nastąpił lifting polegający m. in. na zmianie zderzaków, kierunkowskazy ze zderzaka przeniesiono do reflektorów i moim zdaniem to jeszcze poprawiło wygląd tego samochodu, mimo że już wcześniej był ładny. Mnie akurat nie podoba się jak kierunkowskazy są w zderzakach (w Focusie potrafiłem to znieść ;-)) jak to miało miejsce w pierwszej generacji Focusa, czy w Golfie III. W 2004 roku pojawiła się druga generacja Focusa. Samochód w porównaniu do poprzedniej generacji nie był już tak rewolucyjny, wręcz wygląd był raczej nudny i pamiętam że jak pierwszy raz zobaczyłem na oczy tą generację z przodu to bardzo trudno było go odróżnić od Forda Mondeo mk3 produkowanego w tamtym czasie. Tył drugiej generacji był za to wyjątkowy. Te wąskie długie lampy na słupkach jako przedłużenie dachu to był niezwykły widok, nawet lifting tego nie zmienił, chociaż dzięki niemu przód Focusa nabrał ciekawszych kształtów, szczególnie reflektory zaprojektowane w stylu "kinetic design" przypominające w pewnym stopniu oczy. W 2011 roku pojawił się Ford Focus trzeciej generacji, który jak na samochód klasy kompakt ma wyposażenie, które wcześniej można było posiadać tylko w samochodach wyższych klas. Jedną z takich innowacji jest np. zatrzymanie samochodu przy niskich prędkościach w celu uniknięcia kolizji. Żyjemy w czasach, gdzie samochody czytają znaki na drodze, nie pozwalają przekroczyć linii pasa ruchu bez użycia kierunkowskazu, a nawet same znajdą wolne miejsce i zaparkują. Ale wracając do Focusa, trzecia generacja też może się podobać jeśli chodzi o wygląd tego samochodu, jednak zabrakło w nim tego, co wyróżniało Focusy - światła tylne nie są już w słupkach (widać to na zdjęciu z prawej strony) jak to miało miejsce w poprzednich generacjach. To mogło zasmucić fanów Focusów, niestety trzeba się przyzwyczaić. :-) Ale za to wersja sedan moim zdaniem ma bardzo piękne tylne lampy (patrz zdjęcie z prawej strony) i mimo ze sedany nie przypadają mi do gustu to w tym wypadku sedan jest bardzo zgrabny.
Na tym bym zakończył ten post. Mam nadzieję, że nie był nudny i ciekawie się go czytało. W kolejnym poście opiszę inny model z owalnym niebieskim znaczkiem.
Zapraszam do ponownego wejścia.
Pozdrawiam
Piotr R

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz